رواية خيانة مشروعة الفصل العاشر 10 بقلم مي احمد


 رواية خيانة مشروعة الفصل العاشر 10 بقلم مي احمد


مليكه بصدمه/ انتي


ميرا/

ايوه انا ازاي تعملي كده


مليكه /اعمل ايه 


ميرا/ ازاي قدرت تخني اختك وازاي قدرتي تخلي ابني اللي انا دايما معلماه على الاخلاق يعمل معاك الحاجه القذره دي


مليكه/ انت بتقولي ايه انت جايه لي بالليل في الوقت ده عشان تقولي لي الكلام الفارغ ده


ميرا/ لا يا حبيبتي انا شفتك وانت خارجه تعيطي من

من اوضه ابني والاسوء من ده كله اني سمعتك وانت بتعترفي بقدرتك انت وهو


ملكه/ انت بتقولي ايه الكلام ده ما حصلش


مير/ا لا يا حبيبتي حصل بقول لك حاجه كمان انت لما جيتي في البيت فكرت ان ما فيش حد لكن انا لحظي السيء جوزي اضطر يسافر في شغل وانا عشان ابني قاعد لوحديه وملاك مسافره

قلت اجي اقعد مع ابني شويه يا ريتني ما جيت


ملكه بوجع

ايوه انا عملت كده ما تلومنيش لوميه هو عقبيه هو ليه جايين كلكم عليا انا ما غلطتش هو اللي غلط لما بص الحاجه مش بتاعته انت عارفه اكثر حاجه وجعاني في الموضوع ايه ان انا للاسف بعد كل اللي عمله مش قادره اكرهه ولا هخلي ابني

يكره ابوه


ميرا بصدمه/ انت بتقولي ايه انت حامل في الحرام من ابني انت ازاي قدرت تعملي كده 


مليكه /ا اعمل ايه ما تسالينيش السؤال ده اسالي ابنك لما يواجه الكل ويقول لهم اني حامل منه يبقى ما عنديش اي اجابه تانيه غيرها


ميرا /انا جيت اتكلم معاكي في الموضوع ده بلاش تدمري حياه ابني






مليكه/ وهو ما فكرش لكده لما عمل علاقه معايا ما فكرش في كده لما كان بيتمتع معايا اتكلمي ساكته ليه انا مش هخلي ابني يتحمل غلطه حد تاني ابني هيجي ويظهر في المجتمع


ميرا /خلاص انا موافقه قولي لي بقى ايه خطوتك انك تخلصي من ملاك


مليكه باستغراب /بالسرعه دي انا فكرتك انك جايه عشان تراجعيهم لبعض


ميرا/ انا فعلا متضايقه منك انت وابنك عملته كده بس انت دلوقتي حامل في حفيدي وانا لازم

ابص على مصلحتي ومصلحه العيله ملاك مين دي

اللي اديها اسم العيله وهي اصلا ما تستاهلوش


ملكه /يبقى اتفقنا انا هقول لك هنعمل ايه


وابتدوا يخططوا ويقولوا الخطط لبعض ويتناقشوا لتدمير علاقه ملاك وجاسر اكثر ما هي متدمره ميرا مشت ورا مليكه وما شافتش ملاك لما دخلت البيت


كرها وغريتها على ابنها عمو عيونها وما خليهاش تشوف الصح من الغلط ولا الحرام من الحلال


***********

في صباح يوم جديد

كان جاسر فرحان ومتهيا ان هو يقضي اليوم كله مع ملاكه راح على اوضتها عشان يصحيها بس لقاها قافله الباب عليها بالمفتاح استغرب بس ما عطاش الموضوع اهميه وخبط على الباب لغايه ما سمع صوتها وهي بتقول شويه وهبقى تحت يا جاسر انزل انت الاول


جاسر بحب/ حاضر يا حبيبتي انا هنزل الاول


نزل وسابها وهو بيفكر هي ليه بتعمل كده


اما هي كانت واقفه ورا الباب بتاخد نفسها بصعوبه مش قادره تسمع صوته مش قادره تبص في وشه بس مجبوره عشان تكمل انتقامها وتوري له ان الخيانه مش بالبساطه اللي هو كان متوقعها


بعد شويه وقت نزلت على الدرج بفستانها الاصفر صيفي وشعرها المموج وعينيها الزرقاء وحاطه روج احمر كناري كانت ايه في الجمال والرقه قعدت بكل هدوء وابتدي تاكل في صمت غريب


جاسر لحظه سكتها وان هي ما بتاكلش ماسك ايديها بحب وقال ما بتاكليش ليه يا حبيبتي


اول ما احط ايده على ايديها حست كان في س*كينه اتغ*رزت في قلبها بعد ت ايديها فورا عن ايده وكانها مش طايقه حتى لمسته ايده هو لاحظ كده واستغرب منه

الحركه اللي عملها عملتها بص لها وقال في ايه يا ملاك من ساعه ما رجعت وانت مش على بعضك هو انا زعلتك في حاجه حد ضايقك وانا ما اعرفش


ملك بهدوء/ لا ما حدش ضايقني بس انت فاجئتني يعني بالحركه اللي انت عملتها انا تعبانه ويعني تلاقيني مش متزنه شويه


جاسر باستغراب/ حركه ايه انا بمسك ايدك عادي يا حبيبتي


ملاك/ خلاص يا جاسر انا تعبانه مش قادره اتكلم


جاسر /مالك يا حبيبتي سلامتك من التعب


ملاك/ نفسيتي تعبانه شويه فكنت عايزه اخرج واتفسح مع اصحابي النهارده في النادي وارجع لحياتي الطبيعيه ايه رايك انت


جاسر باستغراب/ براحتك يا حبيبتي بس انت بتقولي تعبانه هتقدري تروحي النادي


ملاك ببصه غريبه/

ايوه هقدر اروح انت فاكرني عجزه زي ما انا ولا ايه لا انا خلاص الحمد لله اتعافيت


جاسر بحب/ زي ما تحبي لو ده هيبقى كويس لك اعمل لي  ريح


ملاك /ماشي يا حبيبي تسلم لي

وقامت وخرجت قدامه مستغرب من طريقتها مش دي ملاك اللي بيحبها ايه اللي مغير ملاكه بس هدي نفسه ان اكيد نفسنا تعبانه من العمليه وعايزه ارتاح شويه ما رضيش يضغط عليها وسابها وراحه الشغل






في نفس الوقت في بيت مليكه كانت مليكه جهزت كل لبسها في شنطه الخطوه الجايه اللي هي هتعملها


خدت الشنطه الهدوم وحطتها في العربيه وراحت على الشركه وسبت الشنطه في العربيه


في الشركه كان جاسر احد بيهتم بشغله بعنايه وخصوصا النهارده هتبدا الدراسه وهو لازم يروح الجامعه بعد ما اخلص كل الاوراق اللي قدامه جهز شنطته علشان يروح على  الكليه وهو خارج قبلته مليكه


مليكه/ على فين


جاسر/ انا رايح الكليه خلي بالك من الشركه على مرجع

مليكه بغيره/ انت ليه ما قلتليش انك هترجع على الكليه


جاسر/ مليكه مالك الضبطي ما تنسيش ان احنا في الشركه وانت مش وليه امري عشان تساليني


مليكه/ انا ما كانش قصدي حاجه بس انت عارف انك وسيم وكل البنات اللي في الكليه بيعجبوا بيك وانت عارف ان انا بغير عليك عشان كده


جاسر بغضب/ مليكه ما تخلينيش اعلي صوتي عليك روحي من وشي دلوقتي احنا قلنا ايه خلاص علاقتنا انتهت ويكون في علمك انا خلاص تبتل لي ربنا وهبعد عن اي حاجه تدمر علاقتي انا ومراتي وانت اولهم يا مليكه عشان كده اخر انذار ليكي


مليكه بابتسامه مستفزه/ماشي يا جاسر ابقى خليها تنفعك ابقى شوف مين فينا اللي هيكسب في الاخر سلام يا جوجو


قالت كلامها وراحت على مكتبها باريحيه


اتعصب جدا من كلام وراح علي كليه


في مكان تاني في النادي كانت ملاك قاعده مع صداقتها ناريمان


ناريمان/ عاش من شافك ولا كان ليكي اصحاب يا واطيه

ملاك /انت عارفه من ساعه الحادثه وانا مش بخرج بره البيت خالص 


ناريمان بحب اخوي/ الحمد لله يا حبيبتي ربنا يقومك لنا بالسلامه اكيد ده كان اختبار من ربنا عشان بيحبك


ملاك /معاكي حق بس في موضوع كنت عايزه اقوله لك


ناريمان /موضوع ايه اتكلمي يا حبيبتي


ملاك بدموع /موضوع عمرك ما كنت تتخيليه


ناريمان /احكي لي حبيبتي مالك


ملاك بعد ما حكيت لنرمين كل حاجه


ناريمان/ انت متاكده من الكلام اللي بتقوليه ده


ملاك/ ايوه متاكده مش عارفه اعمل ايه ولا انتقم منهم ازاي


ناريمان بتفكير /انا هقول لك تنتقمي منهم ازاي هو ما فيش غيره اسر


ملاك اسر

ستوب يتابع

(١٠)

روايه خيانه مشروعه

للكتابه مي احمد


                  الفصل الحادي عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×